Hogy elejét vegyük minden híresztelésnek, miszerint a zenekar tagjai nem állnak szóba egymással, egyik elvonóból a másikba vonulnak, whiskyt reggeliznek sörrel, és ha az egyikük biliárdtermet csináltat a házába, a másikuk snookerszobát akar, jöjjön végre egy teljesen új, saját számot tartalmazó bejegyzés, igazolandó, hogy a zenekar életben van, sőt, a hónap/új dal arányt tekintve termékenyebb, mint valaha. A Vén ló (Nem megyek oda) a remek, tavalyi Coen Brothers-western, a True Grit (A félszemű) hatására született, melyben a címszereplő egyik alkalommal részegen ül lován, énekel, dúdolgat és magyaráz: a dal szerzője is valami ilyesmit szeretett volna, egy átmenetet írni a rendes dal és a részeg hümmögés között, ez azonban nem sikerült, mert közben a hümmögés egyre inkább szavakká és sorokká kezdett összeállni. Maga a szöveg lényegében  nem áll egyébből, mint hogy egy öregember sorolja töredékes visszaemlékezésit, és alkudozik a halállal. Mivel mindez akár a XIX. században is játszódhatna, ezért a zenekar kimondottan ajánlja egy magyar Deadwood-szerű, mondjuk betyárokról szóló sorozat soundtrackjébe!

Vén ló (Nem megyek oda)

Vén ló vagyok
már én,
nem megyek oda!
Vén ló vagyok
és én
nem megyek oda!

Mikor a nádat vágtuk mindet vittem,
a nádat vágtuk, derék szakad, éjj!
Nádat vágtuk, leszakad az ég,
csak az ördög marad ott.

Vittük a marhát, csakugyan megérte,
vittük a marhát, szöktünk haza,
Vittük a marhát, nem volt pénzünk,
inni sem volt szabad, szabad.

Héj-hó szakadék
szélén,
ott maradok.
Héj-hó szakadék szélén,
ott van a házam
koma, koma.

Voltam katona, disznót vágtam,
voltam katona, szakács voltam én!
Voltam katona, loptam a cukrot,
loptam, amit csak lehet.

Gyerekkoromban, bekapott a harcsa,
nem láttam még akkora halat.
Gyerekkoromban bekapott a harcsa,
lehetettem négy-öt falat, falat.

Szép-szép nőket
fogtam,
kicsi nőt sokat.

Szép-szép nőket
láttam
és sok szép lovat.

Halott ember, van elég bőven,
eggyel több az mire jó, héj!
A kutyát lelövöm, agyonütöm, éppen,
hitványabb már nem leszek én.

Ha kimegyek az útra, jönnek a madarak,
nem hiszik el, hogy itt vagyok még.
Kiszórok mindent, megeszik a madarak,
ha kiszórtam mindent, ott maradok én!

2x: Vén ló vagyok
már  én,
nem megyek oda!
Vén ló vagyok,
és én
nem megyek oda!


Szerző: WeakCoffeeJohn  2011.02.12. 20:24 Szólj hozzá!

Címkék: western deadwood filológia echo off true grit

A bejegyzés trackback címe:

https://echooff.blog.hu/api/trackback/id/tr12656660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása