Jelen bejegyzésünk az Echo Off híres-hírhedt állatkínzó triászának (Bear Grylls leszek, A Nyúlböllér, Fáj-e a maciknak?), a keletkezés időpontját tekintve középső tagjával, A nyúlböllérrel kíván foglalkozni, hogy egy kicsit enyhítsük a filológiai írások nyomasztó mosoncentrikusságát.

A szám ötlete 2009 szeptemberében pattant ki János fejéből, valahol Mosonmagyaróvár és Győr között egy vonatúton. Épp a zenekar címzetes menedzseréről, Sz. Anikóról beszélgettünk, aki közismert nyúlrajongó.  János szerint Sz. Anikó csak addig fogja kedvelni a zenekart, amíg meg nem írjuk a „Tibi a nyúlböllér” című balladát. Visszakérdeztem, hogy mi rímel a nyúlböllérre. János nyugodtan felelt: a nyúlbőrvér.

Így szeptember másodikán a Thököly úti albérletben unaloműzésképp elkezdtem kísérteni a sorsot, azaz nekiláttam a szöveg megírásának. A dallam jóval később született meg, először valamiféle punkos/metálos kvintelést próbáltam ki, de János tanácsára sokkal liedszerűbb, balladisztikusabb lett. 







Egy kis érdekesség: jóval a szám elkészülte után, az élet (közelebbről a mosonmagyaróvári Szuperinfó 2010. árpilis 16-ai száma) igazolta, hogy az Echo Off akkor is valós, húsbavágó problémákról ír, amikor csak viccelni szeretne, valamint rámutatott, hogy a címszereplő foglalkozása mégsem számít teljsen hiányszakmának.

A Nyúlböllér

 Kemény munka nyulat ölni,
és sok haszna sincs.
De valakinek meg kell tenni
bizony, mese nincs. 

Van egy nagy kályhám otthon,
lenn a pincében:
a sok nyulat abba dobom,
és nézem ahogy égnek.

Refr.:
Mondják: "cafatok? belek?

ettől felfordul az ember gyomra!"

Nem értik a civilek,

ez nem munka, ez életforma
[1]!

- Én vagyok a nyúlböllér
,
patakzik a nyúlbőrvér
!
Itt van már nyúlböllér
,
csak ömlik a nyúlbőrvér
!

Az első nyulamat
még az apámmal öltem,
mire felszáradt a harmat
nyúldöghegy állt mögöttem. 

De hiába a nyúlölés,
magányos az élet.
Kéne egy asszony, egy ölelés,
vagy megörülök végleg.

Refr.



[1] Csak az én hátam borsódzik bele, ha valaki azzal magyaráz meg valami teljesen értelmetlen és haszontalan foglaltasságot, hogy „ez életforma”?


Szerző: TomTheTrainTaylor  2010.07.14. 17:06 Szólj hozzá!

Címkék: állatkínzás filológia echo off thököly nyúlböllér

A bejegyzés trackback címe:

https://echooff.blog.hu/api/trackback/id/tr222151720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása