Tegnap alkalmunk nyílt rögzíteni két egészen új, idén nyáron született számunkat, a Pénz és a Mindennapi szerelmek címűeket, melyeknek ősbemutatója 26-án este volt a mosonmagyaróvári Tipitina's-ban, vagyis a Bahiában. Tanakodtunk, melyik is kerüljön fel először a blogra, majd végül abban maradtunk, legyen inkább a Pénz, hiszen Warren Zevon is azt énekli, hogy „Money comes first, and the love comes second.” A Pénz talán a zenekar eddigi legegyszerűbb szövegű dala, de valahogy nem éreztük úgy, hogy ez probléma lenne, és még az első versszak voltam-voltam ríme fölött is elnézően szemet hunytunk. De hát a pénz maga is a világ legegyszerűbb dolga, egy képzeletbeli eszköz, amire át lehet váltani a valódi dolgokat. Na de akinek nincs belőle, azt úgy kezelik, mintha nem is létezne, és ez legalább olyan megalázó, mintha félig kutyából lenne az illető. A dal párbeszédes szerkezetű, és a refrén kísértő karaktere az elbeszélőt végül arra is ráveszi, hogy valami gyanús anyagot csempésszen a railjet-vonaton, akárcsak a Rács mögött külföldön-jellegű sorozatok hősei. És ő is pórul jár.

Pénz


Pénz!
Kell pénz!
Miből élsz,
ha nincs pénz?


A Nagyteszkóba’ voltam,
és mindent eltapsoltam.
Kellett cukor, és sör, és vécépapír,
és máris nullán voltam.

Ó, pénz!
Hol a pénz?
Haver, mi van veled?
Te így élsz?


Elhúztak az évek,
napról napra élek.
Lassan be kell mutatkoznom már,
mikor tükörbe nézek.

Mit ér az ész,
ha nincs pénz?
Az önéletrajzod
még nincs kész.


A segélyhivatalban
azt mondták, nagy baj van.
„A diplomád nem jó semmire!”
- Így maradtam a szarban.

Ha nincs pénz,
csak ennyit érsz.
Egy üres hűtő vár,
ha hazaérsz.


Ó, a gombom leszakadt,
és a cipőm kilyukadt.
Valaki jöjjön, segítsen,
mert már semmim se maradt!

Ó, pénz!
Kell pénz.
Ha nem félsz,
majd lesz pénz!


Mikor ajánlatot kaptam,
rögtön igent mondtam.
Hasított velem a railjetvonat,
és a csomagom szorongattam.

Lesz pénz!
Sok pénz!
A vonatvécében
pont elférsz.


A vámnál kopogtattak,
én meg se mukkantam.
Mikor hallottam, csörög a kulcscsomó,
tudtam, jól rábasztam.

Ó, pénz!
Nincs pénz.
Bilincs csattan,
és kész.



Szerző: WeakCoffeeJohn  2011.08.31. 20:48 Szólj hozzá!

Címkék: pénz railjet filológia echo off warren zevon

A bejegyzés trackback címe:

https://echooff.blog.hu/api/trackback/id/tr883193939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása