Tudod, amikor egy fazon a WC-papírról énekel – lehet, hogy kell a pénz, de akkor inkább rabolj ki egy éjjelnappalit! Legyen benned tartás, és kímélj meg attól, hogy a sírodra kelljen pisálnunk. Nem akarok itt hosszan rinyálni, de olyan ez nekem, mint egy fekély. Ha összerakod a saját mitológiád, egészen addig, hogy a saját dolgaid csinálod, és akkor jön valaki, és telematricázza, úgy az egész súlytalanná válik.”
(Tom Waits, Musician-interjú, 1987)

Az actiumi csata, a nagy londoni tűzvész, Buda visszavétele, a második világháború lezárása: ezek mind a mai napon történtek, és ma tér vissza a filológia-rovat is a nyári szünetről, méghozzá egy igazi buli-boogie-val (ami annyira nem is boogie), az altesti bizonytalanság himnuszával. Az Imodium Boogie, akárcsak a Kutya utcák, vagy az eddig még nem ismertetett Kutyaember és Belefér!, a zenekar tényleges létrejöttét követő felfokozott hangulatú napok során született, az Eötvös Loránd Tudományegyetem I épületének egyik mellékhelyiségétől nem messze, a filozófia tanszéken.
A dalban ábrázolt élethelyzet, mely a zenekar számára teljesen ismeretlen (egy barátunkkal történt meg!), kegyetlen és kiszolgáltatott hangulatot hív életre, melyet a vidám bélmozgások ritmikáját idéző gitáralap csak tovább fokoz.  Fontos tisztáznunk, hogy az Imodium kapszulát forgalmazó gyógyszergyár eddig semmilyen formában nem fejezte még ki háláját a termék reklámozásáért, és ha ez a továbbiakban is így lesz, kénytelenek leszünk megpróbálkozni a Lopediummal. 

Imodium Boogie

Ez csíp, ez szúr, ez éget, óó, megáll az eszem!
Amikor kitörlöm, olyan lesz a kezem.
Imodium boogie, te kellesz nekem!

Ezt nem fejezem be, csupán abbahagyom,
de itt a tanszéken, meg nem vakarhatom.
Imodium boogie, légy az őrangyalom!

Ha szaros seggel járok, nem jönnek a lányok, óó nem!
Szakad ez a papír, ott marad a fenekemen.
Imodium boogie, csak te vagy nekem!

De mit kéne tennem, hogy egyszer kitisztíts, [- Ó, csak egyszer, ó, csak egyszer -]
hogy felderíts, megsűríts és végre megkeményíts?
ÓóÓ, kérlek szépen hát, nagy Bélisten[1], segíts!

Reggel mindenkinek bőséges és kemény, [- Fidel Castro, Raul Castro[2] -]
de nekem: reggel, délben, este... nincs semmi remény.
Imodium boogie, hozzád nem kell vény!

Egy kicsiny kapszula, gyorsan feloldja magát,
lelassítja bennem a perisztaltikát[3].
Imodium boogie, te vagy az igaz barát!

De mit kéne tennem, hogy egyszer kitisztíts, [- Ó, csak egyszer, ó, csak egyszer -]
hogy felderíts, megsűríts és végre megkeményíts?
ÓóÓ, kérlek szépen hát, nagy
- kérlek szépen hát, nagy -
- kérlek szépen hát, nagy -
Bélisten, segíts!




[1] Az említett I épület belső udvarán található falbeázás, ami a zenekar egyik tagját egy hatalmas vastagbél-istenre emlékezteti.

[2] Utalás a Nyomás utána című klasszikus Bud Spencer-Terence Hill film egyik jelenetére (01:53-tól), melyben a titkosszolgálat feje Fidel Castro egészségi állapotáról kér felvilágosítást. Az említett exkrementum a filmben ugyan bőséges, de nem kemény, hanem szilárd, és arra sincs bizonyíték, hogy a mindenkori kubai elnök öccse is ilyen szerencsés perisztaltikai adottságokkal rendelkezne.

[3] "A loperamid a bélfal opiát receptoraihoz kötődik, hatására a propulzív perisztaltika csökken az intestinalis tranzitidő nő és fokozódik a víz és az elektrolitok felszívódása." Forrás: http://www.pointer.hu/mgyk/index.php?C=CD&CID=4505

 


Szerző: WeakCoffeeJohn  2010.09.02. 20:17 Szólj hozzá!

Címkék: fidel castro elte tom waits filológia echo off imodium perisztaltika

A bejegyzés trackback címe:

https://echooff.blog.hu/api/trackback/id/tr892267491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása