6. Jeannie Needs a Shooter – 1980. Stand in the Fire (Bruce Springsteen, Warren Zevon)
David Letterman szokta mondogatni Warren Zevon-ról, hogy mindenki másnál jobb élőben. Ugyan Dave meglehetősen elfogult Zevon-nal szemben (de hát ki nem?), azért ebben van némi igazság. Itt van például az 1980-ban felvett Stand in the Fire album. Mindegyik szám csak úgy pulzál az energiától. Abba nem szeretnék belemenni, hogy a felvételek alatt teljesen józan volt-e Warren, mert ebben az időben ki-be járt az elvonóról, de ha nem, hát nem ment a minőség rovására. A Jennie Needs a Shooter-t eredetileg a Bad Luck Streak in Dancing School-on jelent meg, de ez az élő változat sokkal jobb. (pl.: Ahogy WZ üvölti, hogy „A shooter, like me!”)
(Viszont ezt a változatot sehol sem találtam a youtube-on, úgyhogy egy 1982-essel vigasztalódunk.)
A dal legjobb sora(i):
„Her father was a lawman, he swore he'd shoot me dead
'Cause he knew I wanted Jeannie and I'd have her like I said” (Sajnos ez is jobban hangzik a Stand in the Fire verzióban)
5. Play It All Night Long – 1980. Bad Luck Streak in Dancing School (Warren Zevon)
Valószínűleg az egyetlen olyan pop/rock szám, amiben szerepel a „brucellózis” szó. Egyébként a szám maga a „redneck” élet paródiája, vérfertőzéssel, beteg marhákkal, Vietnámban megbolondult testvérrel. A refrénbeli utalás pedig egyértelműen a Lynyrd Skynyrd repülőgép-balesetére utal(„’Sweet Home Alabama’, play that dead band’s song”). Egyébként valamikor a kilencvenes években néhány redneck felismerte Warrent, és legnagyobb meglepetésére, csak dicsérni tudták ezt a számot. Máskor egy interjúban Warren azt nyilatkozta erről a dalról, hogy ez valójában komoly dolgokról szól, emberekről, akik napról-napra élnek, és kemények megküzdenek a boldogulásukért. „Ugyanakkor, azt hiszem elég vicces is.”
A dal legjobb sora(i):
„The cattle all have brucellosis
We'll get through somehow”
4. Lawyers, Guns and Money – 1978. Excitable Boy (Warren Zevon)
Finoman szólva ez nem egy bonyolult dal. Mindössze három akkord lüktet végig a számban, és a szöveg sem túl komplikált. Talán éppen ettől olyan jó ez a nóta. Egyébként ez volt Hunter S. Thompson egyik kedvence (régi barátok voltak Warren-nel.). Warren a számot Hawaii-on írta. Egy barátjával és egy pincérnővel indultak volna kirándulni, de a pincérnő beszélt a volt (?) barátjáról, aki miatt Warren barátja úgy érezte, szükségük volna ügyvédekre és pénzre. Warren kiegészítésével született meg ez a modern szentháromság, aminek segítségével minden problémából ki lehet kászálódni valahogy.
(Beleszövök egy kis: Echo Off-filológiát – végtére is, ezért vagyunk itt! A Szomszédok-reneszánsz hatására készítettünk a dallamhoz egy új szöveget: Feri, Böhm és Taki címmel, alkalomadtán majd rögzítjük is. Igen, alkalomadtán. Azaz könnyen lehet, hogy soha.)
A dal legjobb sora(i):
„Send lawyers, guns and money,
Dad, get me out of this! Heeey!”
Nehéz döntés volt, hogy melyik változatot illesszem be, végül az akusztikus mellett döntöttem, mivel ez a hangzás számunkra is (úgy-ahogy) elérhető. Persze a technikai háttér (nagyon szép 12 húros Gibson) és legfőképp a tehetség sajnos nem adott, de sosem adjuk fel (ez persze nem igaz. Nagyonis feladjuk.) Mindenesetre, itt egy Lettermanos, zenekaros változat egy kis blues introval. Szerintem remek.